Avansert søk


Ny nyhetsartikkel

og oppnådde 61,85% i klubben. Det blir spennende å se resultatene for hele landet. Stein og Trond tok 2.plassen knepent foran Terje og Tore. I klubbens høstserie leder Stein og Trond klart foran Olav og KOG mens Torstein og Odd Roar er på 3.plass.  Hyggelig at det deltok 12 par i kveld.

Tirsdag 8/12-15

5 fulle bord i kveldens MP-treff Vinnere av kvelden ble Jens Ivar og Bjørn Torgeir med 62,5%, nr.2 ble Halvard og Helge med 57,4%, nr. 3 Henk og Terje med 56,9%. vi gratulerer alle med pall plass. Kommentarer til spillene og total resultater ligger på NBF sin side under MP treff  http://bridge.no/var/ruter/html/9901/2015-12-08.htm  Vi avslutter med julemiddag neste tirsdag og trekte makkere.

KM Singel 2015

 Vi kan gratulere Pål Henriksen som kretsmester.

 

resultater se her

Siste resultater

 I KM lag gikk det heller dårlig. Kolbotn BK1 klarte det kunstykket å tape 0-65 på 9 spill mot Sarpsborg 2. Utilgivelig som Olav skrev på Ski BKs hjemmeside. Hvordan er det mulig?? Kort sagt så var det ikke mye possitivt her ja. I siste kamp hadde vi fått ordre om å skjerpe oss, slik at Ski kunne bli kretsmestere. Vi vant klart over lederlaget Moss, men her klarte ikke Ski å gjøre sin del av jobben. De tapte mot de 2 dårligst plasserte lagene, og her var vel årsaken til at det kun ble 3 plass. Fredrikstad vant i år igjen, med Moss på 2 plass. Selv med 4 seire, 1 uavgjort og 4 tap rykker vårt lag ned til B-pulja med en 8 plass.'

I B-pulja havnet våre lag på 6,7 og 8 plass. Kolbotn BK 2 rykker ned 2 år på rad. 

I C-pulja sprakk Kolbotn BK5 totalt i siste kamp, og havnet på 5 plass. Kolbotn BK6 rykker ned til D-pulja med en 9 plass.

I D-pulja var jeg ganske sikker på at Kolbotn BK7 ville rykke opp, men å tape 45-0 i 2 halvrunde, og deretter tape mot laget som havnet på siste plass, er ikke nok til å rykke opp. De havnet på 5 plass. Kolbotn BK8 fikk her 8 plass.

Kolbotn BK vil neste år ha 3 lag i B-pulja,, og 2 lag i C-pulja.

Oppsummeringen må være at det har vært et skuffende KM i år,

I NM, er det kun Kolbotn BK3 som har gått videre til 3 runde(Niels Chr., Kolbjørn, Jan og Lars Erik) . Ski BK har også gått videre (Rolf Normann, Simon. Olav og Arne). Kolbotn Bk1 hadde en meget sterk kamp mot et veldig bra Topbridge lag, desverre så ble Sarpsborg BK, her for sterke i den andre kampen. Kolbotn BK2 er ikke ferdig, men med et klart tap i første kamp, og 3 x Helness i neste er mulighetene heller små. Venter spent på trekninga til 3 runde.

I seriemesterskapet leder et Kolbotn lag i Østfold og Follo pulja. Kolbotn laget som spiller på Romerike ligger på 3 plass, med over 15 i snitt pr. kamp, og har fortsatt muligheter for opprykk.

Østfold og Follo

Romerike

Semifinalen i Reisinger


Takk til Erik Berg og Harald Skjæran som opplyser at etter første dag av Reisinger, er det tjue lag som går videre. Dette høres for meg ut som en voldsom streng cut. Hvis resultatlista etter dag 1 inneholder alle lag, var det 48 som startet. En måtte altså ha noe over middels for å bli med til dag to. Strengt, fordi det er fort gjort å sitte i motglid i en sesjon. Da er en ferdig.

Sånn er reglene og da var det takk og farvel til lag Schwartz med Espen og Boye. De andre norske (Tor H, Geir H, Erik B og Steffen FS) er klar for semifinalen. TI av tjue lag får være med siste finaledag.

_________________________________________________________________________-

Juleavslutning Hjerter Fire

    BRIDGEKLUBBEN HJERTER FIRE  
             
  Inviterer til Juleavslutning på Sølvsuper Cafe  
             
  Med trukket makker.      
             
  Mandag 14. desember kl 18:15  Møt opp tidlig  
             
  Servering:        
             
  Juletallerken med hjemmelaget karamellpuding til dessert.
             
    Alle hjertelig velkommen.    

Silla og Terje Lie til topps i Bangkok


Det er ikke så lett å skjønne alle resultatlister, men jeg tror DETTE ER SLUTTRESULTATET. Er det sluttspill og finale, skal jeg komme tilbake med info om det.
Terje Lie med 2.plass på butleren av totalt 161 spillere.

____________________________________________________

Marius og Jostein ble klubbmestre !

På siste kveld i klubbmesterskapet  klokket Marius  inn 64,5% sammen med Onkel Geir som reserve.

Finn og Audun måtte nøye seg med 58,2 %.

Dermed smatt Marius og Jostein forbi i sammendraget med  0,7 % !
Man kan trygt si at ingenting var avgjort før siste kort var lagt.

Marius og Jostein lå over 22 % bak med to kvelder igjen, men en sterk sluttspurt sikret seieren. Alf Sverre og Tørner tok Tredjeplassen.

Med sine 12 år er Marius den desidert yngste klubbmesteren i Flekkefjord Bridgeklubbs historie.

Klikk på les mer for flere resulater: